Sunday, May 15, 2011

Bad Influence: GaGa!

Assalamualaikum peeps!

Minggu ini aku serius rajin gila nak update blog. Sebelum tu aku nak cakap. Pernah tak korang- korang dengar lagu Lady GaGa yang baru. Bukan yang Edge Of Glory, tapi yang Judas. Korang tahu tak apa yang dimaksudkan dengan Jadus. Tak ,ae? Apadahal, aku ada nak cerita lah ni. details lagi tahu! Untung aku nak cerita. Ceyh -,-"

Oke oke. Mesti tertanya tanya kan apa benda lah Judas ni kan? Judas ni sebenarnya mengikut fahaman yahudi ialah salah seorang daripada 12 Jesus teragung tetapi Judas ini telah mengkhianati mereka. Di dalam erti lirik lagu Lady Gaga ni pula. Dia ada sebut yang menyatakan yang Judas ni merupakan boyfriend dia yang suka bohong serta khianati Lady Gaga. Walaubagaimanapun, dia still sayang dekat Judas tu.


When he comes to me, I am ready
I’ll wash his feet with my hair if he needs

Gaga akan mencuci kakai Jesus dengan rambutnya sekiranya Jesus memerlukannya kerana Jesus mencintai semua manusia sama rata walau apapun keadaannya, even pelacur menunjukkan kepada Maria Madgalena.


I’m just a Holy Fool, oh baby he’s so cruel
But still I'm in love with Judas, baby

Gaga tetap menyintai Judas yang membohonginya dan mengkhianatinya. Pernah juga Gaga terfikir dirinya bodoh tetapi Gaga tidak mempedulikan nya dan memaafkannya walaupun sudah mengentahui sifat boyfriend dia tu yang sebenar.

Jesus is my virtue,
And Judas is the demon I cling to
I cling to

Jesus merupakan lelaki yang baik bijaksana untuknya tetapi di dia lebih menyintai Judas yang sememangnya seorang yang pengkhianat. Walau apa- apa pun berlaku, Gaga tetap menyintai Judas!


Di akhir sekali Jedus mati disalib yang matinya bukan disebabkan Jesus. Tetapi disalib bagi mengampunkan dosanya. Aku nak cerita lebih pun takut juga kan. memang ta baik lah lagu dia. so tapayahlah. Aku pun buat gambar saja. Tanak buat video dia. Karang menyesatkan. Itu saja lah entry nureese. Aku pun tatahu lah pasal apa pula lagu disebalik Edge Of Glory tu.. Semua lagu GaGa ni bermasalah. Jauh jauh kan je la. hehe. Oke Oke. Tunggu di new entry ya! By Bye!

No comments:

Post a Comment