Monday, June 27, 2011

Saat Terakhir.

Assalamualaikum, peeps.

Yes, i'm soo finish now. Quit the job dekat wayang last night it was like wonderfull, beautiful, painfull moments. Semalam yang bersamaan 26th June, sangat sangat terindah juga sedih lah. Berpisah dengan member member MBO. Sebabnya mahu lanjutkan pelajaran, Sumpah sedih sangat sangat, when we took the picture, it seem like one big happy family. Bayangkan. Lama bersama sama gelak ketawa di dalam tempat jual "Berteh jagung". Sangat seronok sangat. Tapi malangnya semalam hari last yang aku sangat sangat tak duga korang buat aku macam gitu. Even manager pon satu kepala. grr. sangat marah ni.

Tapi apakan daya. Nama pun hari last. Nak marah pun rasa ni hari terakhir aku. Mereka cuba untuk membuat sesuatau yang sangat surprise yang sangat aku tak jangka. Menitis air mataku. Duhh! Mereka buat supaya subur dalam ingatan aku untuk tidaklupakan nya selamanya. Sedih gila. Hati jela tahan nk mengalir time tu.

Tiba hari akhir akhir aku mahu berenti. Aku cuba untuk buat mereka happy supaya mereka sentiasa ingat aku. Aku beruntung sangat sebab korang lah member kerja aku yang pertama. Sangat excited rasanya bila ayah cakap bagi kerja sana. Korang ingat tak, kalau nak sale naik dekat concession mesti kita punch single. Sebab nak tolong naikkan sale. Aku kerja di wayang ni tak pernah rasa boring bosan sebabnya ada member member yang best sangat. Even kita tak kenal sampai berbulan bulan. Aku pun kerja baru 4 bulan, tapi seronok sangat. Seronok bekerja even gaji tak besar mana pun, tapi aku besyukur.

Ingat ae, kalau manager cuba untuk tindas kita. Kita melawan tau buat macam aku buat "kalau saya buat apa saya dapat". Ingat tu, kita ada hak untuk bersuara. Duhh! T_T Sepanjang wan bekerja dekat MBO. Member yang paling senior aku kenal Fakhrul lah. Dia lah yang mula- mula dulu ajar aku segalanya tentang wayang. Lepas tu aku ditukarkan dekat Concession, which is tempat jual popcorn. Tempat yang aku rasa paling samok, dengan adanya Zulhelmi, Faisal, Shahrul, Shahrazad, Kak Iqa, Roslan, Emir, Wan suka bekerja dengan korang. Even ada sesetengah tu wan tak kenal samapi sebulan tapi kita rapat kan. Angkara semalam yang tak join, wan suka korang, yang semalam kepala, aku tahu. mesti Zul dengan Lan.

Tapi tak apa, wan tak kesah lah. Wan terima dengan hati redha even wan terjatuh sampai lebam kaki dengan belakang wan, sampai tertelan kulit telur, disimbah air. Wan tak kesah, itu semua kenangan terindah. Betul kata kak Wanie, kenangan kita di MBO sangat mahal harganya, jika nak dibandingkan dengan harga dekat concession yang mahal tu. Kak wanie tu jangan sedih sentap dengan perangai manager kita, memang kadang kadang macam gitu. Dan jangan sesekali cakap, konon wan da habis kerja dapat gaji besa nak lupa kan korang, Insaallah wan tak lupakan k.

Memang dah jadi lumrah da kalau sesiapa mahu berhenti mesti kena serangan tepung telur. Aku dah kena sumpah macam nak buat jemput jemput. Hahaha. sumpah kelakar. Okey dengan tragedi sebelum ni. Budak Usher, Amir, haha. mampus kena serang juga. Tapi disebalik segala kesakitan kegembiraan kesedihan. Semua itu boleh dijadikan kenangan terindah. Kepada kawan- kawan usher juga, Eric, Wan. Hahah. samok juga semalam ya. Insaallah panjang umur kita jumpa lagi. Bila bersepah satu wayang dengan tepung telur, Cleaner tak mampu cakap apa lah. Dia pun cakap."farewell, flour boy" Sumpah even mereka bukan rakyat malaysia pun, tapi ramah. Mereka semua okey, jangan pikir mereka cleaner ke apa. Mereka sudah semestinya bereducated person, tahu? Rasa tak perlu lah untuk cerita lebih. Heheh.

Berbalik kepada cerita, Yang operator pun sama, sanggup ae turun nak kenakan wan, Untuk Hafiz, Myrul, thanks ae, baling telur tapi tak kena masuk lobang tandas. bhahah. Sumpah kelakar. Kak fiza, lupa lak. Yang sanggup tunggu wan "terkena" baru balik ae, walaupun dah punch kan. grr. Akak memang terbaik lah. Hahaha. Rasanya satu gambar pun wan tak simpan, sebabnya dengan keadaan badan yang melekit memang tak lah kan nak amik gambar, Tapi sumpah wan akan akan sentiasa merindui korang, Even wan dah berada jauh, to Fakhrul, ngan Jimmy thanks for last night. Having a great time with you guys, it was wonderfull moment. Kak Wanie dengan Myrul juga. Hehehe. Karoke lagi nanti bila wan free k.

Tapi sayang semalam Jimmy nak balik cepat sebab mahu ikut Myrul sekali. Last last lepak dengan Fakhrul je semalam. Macam apa je kan. Lepas ni wan tak dapat lah kan, nak tenguk movie free, Nanti soon wan datang lagi mesti jumpa muka baru je la dekat MBO tu. Mesti ta boleh masuk free lagi kan. Sigh =,= TAK BEST! Untuk Zul, yang wan rasa dia excited sangat semalam, jangan denga lagu Aishiteru tu sangat ya, Lebam dah rasa wan dengar, HAHAHA. Anyway, thnks yooo semalam. Berbelanja duit sakan nak kena kan wan ae. JAHAT. Okey lah. Jumpa lagi kawan - kawan. Hope korang tak lupa wan. Tu je. Assalamualaikum, kawan! (:

No comments:

Post a Comment